„Kick-off meeting” napló

Hétfő reggel 7-kor kezdtük meg hosszú utazásunkat Budapestről, a Népligetből (Bécsen keresztül) Szlovénián belül Laskoba. 10 vagy 11 óra körül megérkeztünk a Bécsi reptérre, ahol csatlakoztunk az ACES (Európai Iskolák Akadémiája) szervezőihez és talán 100 más emberhez, más-más országokból. Még a reptéren találkoztunk pár magyarral: 2 tanárnővel, egy fiú és egy lány diákkal. A kezdetektől együtt mentünk mindenhova. Két busszal utaztunk és Laskoba 15 vagy 16 óra körül érkeztünk meg. Bementünk a hotelbe és bejelentkeztünk, regisztráltunk. Volt egy kis időnk, hogy a szobáinkba bemehessünk (ahol is két osztrákkal osztoztam a szobán), hogy kipakoljunk és ismerkedjünk kicsit a wellness hotellel. Az első találkozó este 6-kor kezdődött a „Fő terem”-ben. Ekkor az ACES-es szervezők&segítők&konzulok beszámoltak arról, hogy mit is fogunk csinálni eme 5 nap alatt. Vacsora este fél 8-kor volt és egyszerűen lenyűgöző volt az étterem. Olyan ételt lehetett választani, amilyet csak akartunk. Vacsora után volt egy kis szabad időnk, ezt az időt egymás megismerésére használtuk ki és végül 22.30-kor mentünk be a szobáinkba.

A második napon (kedden), kezdtünk egy hivatalos megnyitóval. Megmutatták az ACES világát, hogy miről is szól, hogy mi lesz az ő, és természetesen a mi munkánk. Volt egy rövid kávé szünetünk 10.30-kor, utána 11-től 15.30-ig egy úgynevezett „Lasko-i játék”-ot játszottunk a városban bolyongva. Ezen a napon osztrák és koszovói projekt partnereinkkel dolgoztunk együtt. Csomagolt ebédet kaptunk és az egész elég fárasztó volt. A játék végén készítettünk egy közös ACES képet. Utána beszámoltunk élményeinkről és kávé szünetet tartottunk. 17.30-kor úgynevezett: „ismerjük meg egymást jobban” játékokat játszottunk, ezután 18.30-kor vacsoráztunk. Este 8 fele meglátogattuk az uszodát és nagyon jó hely volt, tetszett nekünk, nagyon tágas volt, színekkel teli és gyönyörű.

A harmadik napon 9-kor tartottunk egy találkozót a Fő teremben, később a médiával kapcsolatos játékokat játszottunk, kávé szünetünk 11-kor volt, ami után egyből partnereinkkel kezdtünk el dolgozni. Szó volt arról, hogy miket fogunk csinálni, hova és mikor megyünk, ilyesmi témához kapcsolódó dolgokról. 12.45-kor ebédeltünk, utána újfent partnereinkkel konzultáltunk. A projektünkben bemutatjuk az országainkban a média fontosságában és szerepében a hasonlóságokat és különbségeket. Délután 4-kor kaptunk egy kis szünetet 4.30-ig, amikor is elindultunk Celjébe busszal. Az esténket az ottani várban és az óvárosban töltöttük, csomagolt vacsorát kaptunk. 19.30-kor vonattal visszaindultunk Laskoba, és azt kell mondjam, hogy szerencsések voltunk, mivel a Citadella nevű vonattal utaztunk. Miután visszaértünk, szabad esténk volt a hotelben.

A 4. napon volt egy találkozó, ami után átmentünk egy másik épületbe, a Workshop szobákba, mert igen, ezen a napon mindenki egy általa korábban kiválasztott Workshopon vett részt. Én ezen a napon egy úgynevezett Média Kiképzésen vettem részt, amit két férfi tartott Ausztriából, igaz egyikük angol a másik pedig amerikai volt, Greg és Stu. Meséltek a munkájukról, hogy mit fogunk ma csinálni. Megmutatták, hogy használjunk profi kamerákat és programokat, mint pl az Adobe Premiere. Közben ebédszünetet tartottunk, visszatérve a workshopba, klippeket készítettünk. A foglalkozás után újra partnereinkkel tartottunk egy megbeszélést. 18.30-kor vacsoráztunk és este 20.30-tól éjjel 1-ig szerveztek egy partyt, ami igazán lenyűgöző és nagyszerű volt, persze a buli végére mindenki rendesen elfáradt. Még a cuccainkat össze kellett csomagolnunk, okokat lásd lejjebb…

Az 5. napon (pénteken) elég korán kellett felkelnünk, reggel 6-kor. 8-kor reggeliztünk, ezután a Fő Teremben megtartottuk az utolsó közös találkozót. Mindenki elbúcsúzott az újonnan szerzett jó barátoktól és az egész végén volt egy közös ACES-tánc. Ez volt az utolsó feladatunk/játékunk együtt. 10.30-ig el kellett hagynunk szobáinkat és kijelentkezni a hotelből. 10.50 körül a buszunk elindult Bécs reptere felé. Odaértünk 15 óra fele. Felszálltunk végül utolsó buszunkra haza, Budapestre. Este 9 óra körül érkeztünk meg és elköszöntünk magyar barátainktól…