Fiatalok az idősekért

Június 8-9-én csodálatos két napot tölthettünk el Erdélyben. A kiutazás egy kisbusszal történt. A XIII. kerületi delegáció tagjai:  6 nyugdíjas hölgy az Őszikék Idősek Klubjából valamint 5 diák és egy kísérőtanár az Ady Endre Gimnáziumból. Az érkezést követően - ami este 7 körül volt - kissé megviselve a közel fél napos utazás után-  elfoglaltuk  szálláshelyünket, ami egy remek panzióban volt, nagyon közel az európai hírnevű Medve-tóhoz. A lepakolást követően már indulhattunk is elfogyasztani a vacsoránkat, ami kivételesen ízlett mindannyiunknak.  Az este itt nem ért véget, hiszen megtaláltuk a csocsó-asztalt és késő estig játszottunk, az idős nénik pedig vacsora utána elindultak megcsodálni a Medve-tavat.

Másnap reggel kezdődtek a programok.  A bőséges reggeli után adományozásra került sor a Szent József Gyermekotthonban. Az adományokat az idősek klubja tagjai adtak át. Majd ezt követően a közeli művelődési házban hallgattuk meg a különböző városok delegációinak előadását. Az Ady Endre Gimnázium tanulói közül Borsi Éva és Szabó Dóra adta elő az általuk készített prezentációt, ami a fiatalok különböző szerepvállalását taglalta: társadalmi- politikai- gazdasági- kulturális- szabadidős szerepvállalás. Az előadásban hallhattunk idősekkel és tanulásban akadályozott gyermekekkel való önkéntességről, továbbá az Európai Parlamentben tett látogatásukról is részletesen beszámoltak (mint politikai szerepvállalás). Az előadásokat követően közös játékban vettünk részt a különböző városokból küldött delegációk tagjaival. A fotóvadászat során elő kellett venni a fényképezőgépeket és fotókat készíteni megadott támpontok szerint. A verseny fődíja, hogy a nyertes csapat dönthet egy alapítvány által már előzőleg összegyűjtött összeg odaítéléséről, amire három szervezet pályázott.

Az eredményhirdetés után nem sokkal egy díszvacsora várt bennünket, ám előtte egy meglepetésben részesültünk, hiszen a Tiberius kvartett hangversenyét hallhattuk. A vacsora után a szállásra mentünk, majd később sétáltunk egyet az esti Szovátán.

A vasárnap már csak a kirándulásról szólt.  Délelőtt Parajdra látogattunk, ahol a sóbányában töltöttünk el pár órát. Ezt követően Korondon vásárolgattunk, majd visszafelé beugrottunk egy olyan helyre, ahol házi sajtokat árultak és többen is vásároltak itt, hiszen a kóstoló nagyon meggyőző volt.  Késő délutánt pedig egy adag fagyival kezdtük, majd a Medve-tó körbe sétásával folytattuk. Itt lehetőségünk volt remek fényképeket készíteni, hiszen csodás a panoráma.

Az estét együtt töltöttük: vacsora után az idős nénik és a diákok együtt pingpongoztak, énekeltek citera kísérettel, ugyanis egy fiú társunk remekül játszik ezen a hangszeren.

A hétfő reggel nehezen indult, hiszen búcsút kellett vennünk ettől a páratlan helytől és útra kellett kelnünk haza Budapestre.

Mindannyian elmondhatjuk, hogy egy remek kisvárost ismerhettünk meg. Szováta egy nagyon békés környezetben fekszik.  Nagyszerű élményekkel lettünk gazdagabbak.

(Külön köszönet: Gellért Lajos és Mester Zoltán Uraknak)