Danube-delta 2013.06.25. - 07.01.

Két tanulónk részt vehetett a romániai Unesco Bizottság meghívásának köszönhetően a Veolila Biodiverzitás szemináriumán.

6.25.         Kedd:
Kora este 7-kor indult a vonatunk Bukarestbe. Igazából megvallva kellemeset csalódtam a vonattal való utazásban, mert azt hittem, hogy kényelmetlen és unalmas lesz, de ez nem így történt.

6.26.         Szerda:
Reggel felébredtünk kávéztunk egyet az étkező kocsiban, majd összepakoltuk az ágyneműt és beszélgetéssel telt a további utunk.
2 óra késéssel, de megérkeztünk délután 2-re. Az állomáson várt minket egy jól öltözött fickó a Novoteltől, aki elfuvarozott minket a hotelbe. Rendbe szedtük magunkat, majd a nap hátralévő részét városnézéssel és a szálloda adta lehetőségek kihasználásával töltöttük.

6.27.       Csütörtök:
Korán felkeltünk, megreggeliztünk és indultunk is Tulceaba, immáron teljes létszámmal. A hosszú út után ebéddel vártak minket az Esplanada Hotelben. Ebéd közben megtudtuk, hogy változás történt a programban, mert egy fontosabb személy nem tudott eljönni a programra és ezért az egész délutánunk szabad.
Persze ha én nem lennék, akkor ezen a délutánon unatkoztunk volna, mert sajnálatos módon otthon felejtettem a Lánchídról készült képeket ezért két szervező lánnyal felkerestünk egy fényképes boltot, amivel elment szinte az egész délutánunk, de hogy legyen is valami jó az egészben legalább sétáltunk egy jót és megnéztük a várost.
Este a vacsora a hotel parkjában volt, mint tavaly csak most kimaradt a jelmezes bulizás. Helyette átadták az albumokat a dunai hidakról és egész este táncolás volt.

6.28.       Péntek:
Reggeli után megnéztük a biodiverzitásról szóló kisfilmeket (szerintem a miénk sikerült a legjobban, utána pedig egy kis flashmobot adtunk elő, amit felvettek kamerával több nézőpontból. A táncolás után ünnepélyes keretek között tokhalakat engedtünk a Dunába, hogy növeljük a létszámukat.
Mindezek után elérkeztünk a nap legfárasztóbb programjához, az utazáshoz. Murighiolban is ebéddel vártak minket, majd egy kis szabadidő után kezdődött a tradíciók és hagyományok bemutatása. Ez a program is nagyszerűen sikerült. Mindenkinek nagyon tetszett és ízlett a magyar asztal. Este ismét egy album bemutató volt a Duna-delta természetes élőhelyeiről vacsora előtt.

6.29.      Szombat:
Délelőtti program a Creativ Workshop volt ahol üveget festettünk és a kísérőnkkel egy interjút készítettek, majd ebéd és utána egy közeli római templom maradványait néztük meg idegenvezető kíséretével.
Egy kis pihenő után kezdődött a záró gála, ahol ismételten kaptunk egy albumot, vacsoráztunk, majd bemutatták a flashmobról készült kis videót és két szervező énektehetségét mutatta meg nekünk, ami remek hangulatot keltett, illetve a résztvevők között volt 1-2 híresebb ember, akik szintén tehetségüket megmutatták, és hogy még ez se legyen elég, meghívtak egy híres román együttest, aki egészen hajnalig csinálták a bulit.

6.30.      Vasárnap:
Sajnos elérkezett hazaindulásunk napja. Reggeli után elköszöntünk mindenkitől, majd indult a buszunk Bukarestbe. Délutánra már a városban voltunk a vonatállomáson és indultunk haza. Másnap reggelre 10 órára érkeztünk meg 2 órás késéssel.

Nagyszerű élmény volt ismét részt venni ezen a találkozón. Köszönünk minden támogatást.

Molnár Barbara, Pizmány Marcell és Demsa Andrea kísérő

I’m a New Man for the Earth!

Veolia Environnement Club of Biodiversity has celebrated five years of existence; it was therefore a special occasion to present environmental protection projects, as Jules Verne’s 20,000 Leagues Under the Sea novel inspired us: “The planet does not need new continents, but new men”.

The 5th edition was organized by Veolia Environnement and Apa Nova Bucharest during June 27th -30th, 2013, in the Danube Delta, under the auspices of the Romanian National Commission for UNESCO, generically called I’m a New Man for the Earth!, gathering almost 300 people among whom foreign delegations members, ambassadors, DDBRA (Danube Delta Biosphere Reserve Authority) representatives, central and local authorities, environmental NGOs, mass media, as well as participants in 16 European countries.

The highlight of the program was restocking the Danube with sturgeons, action initiated two years ago by Apa Nova. During these days, the Danube was restocked with 1,000 sturgeons, and the event took place in the splendid port area of Tulcea.