Beszámoló a 9.A osztály nyári vízitúrájáról

Osztályunk immár „hagyományosan” olyan típusú osztálykirándulásokon vesz részt – köszönhetően osztályfőnökünknek, Varga Anna tanárnőnek – amelyeken a fizikai aktivitás, a hazai tájak, a változatos élővilág és a kulturális élmények egyaránt fontos és hangsúlyos részt képeznek. Így történt ez 2021 nyarán is.

Úticélunk, a Körös folyó és hullámtere természetvédelmi terület, a Körös-Maros Nemzeti Park része. Augusztus 6-án kezdődött a kirándulásunk, mikor is vonattal Békéscsabára utaztunk, ahonnan elszállítottak minket és csomagjainkat a Békés-Dánfoki Üdülőközpontba. Miután elhelyezkedtünk a tágas katonai sátrakban, elbicikliztünk Békés város központjába, ahol egy cukrászdában választhattunk a fagylaltok és sütemények kínálatából. Az üdülőközpontba visszaérve délután lehetőségünk volt fürdeni az ottani tóban. Egy igen hideg éjszakát követve második napunkon elkerékpároztunk Gyulára, ahol megtekintettük a gyulai várat és az Almássy-kastélyt. A harmadik naptól elkezdtük az evezést először a Kettős-, majd a Hármas-Körösön. Ez hosszú és izzasztó szakasz volt, de a természet szépsége kárpótolt minket. Utunk végén megérkeztünk második szálláshelyünkre, Köröstarcsára. A vízi út során kikötöttünk párszor a Körös partján, így volt időnk pihenni és megenni az ételcsomagokat, amit a táborban állítottak össze nekünk. Utolsó előtti napunkon, reggeli után újból vízre szálltunk. Ez a szakasz is igencsak hosszú volt, de már sokkal jobban ment az evezés mindenkinek. Utolsó táborhelyünk Gyomaendrődön volt, ahol kétszer is strandolhattunk, igen jól szórakoztunk. Augusztus 10-én ért véget a tábor.

Szerintem az egész osztály élvezte a földön-vízen történő utazást, jó időnk volt, és a programok is izgalmasak voltak. Úgy érzem, egy ilyen kirándulás még jobban összehozza a közösséget, alaposabban megismerjük egymást, és újabb barátságokra is szert lehet tenni.