Újra Hollandiában jártunk

Immár 9. éve rendeznek iskolánkban magyar-holland cserediák programot. Ennek keretében március 15-én korán reggel Eindhovenbe utaztunk repülőgéppel. Itt fogadtak minket a már ismert cserediákjaink. A hétvégén nem volt iskola által megrendezett program, így mi a hétvégét a cserediákokkal és a cserediákok családjával töltöttük. Már ekkor bekapcsolódtunk a diákéletbe, ugyanis a holland diákok hétvégén remek programokkal vártak minket, a fagyizástól kezdve a filmnézős estékig.  Hétfőn megkezdődött az iskolai program, ahova természetesen, mint mindenhova, biciklivel kellett mennünk. Az iskolába érve megdöbbentő tény tárult elénk, ugyanis az iskola udvara tele volt jobbnál jobb biciklikkel. Szinte csak biciklivel jöttek a diákok iskolába. Miután bementünk az iskola épületébe, megkezdődtek az úgynevezett „workshop”-ok, amelyek egy-egy témáról szóltak. Ezek között volt művészet, sport, sütés-főzés, zsonglőrködés, video készítés és sok hasznos program. Délután a diákok választhattak különböző elfoglaltságok közül, mint pl.: jégkori, PSV stadionlátogatás vagy bowling. Kedden Hágába látogattunk, itt található Hollandia parlamentje, de érdekes, hogy nem ez Hollandia legnagyobb városa. Itt vicces, játékos feladatokat kellett csoportosan végrehajtanunk a városban bóklászva egy térképpel, így láthattuk Hága látványosságait is. A késő délutáni órákban pedig buszra szálltunk, és lementünk a Scheveningen-nek nevezett tengerpartra.  A szerdai napon Hollandia és Európa egyik legszabadabb városába, Amszterdamba látogattunk. Megtekinthettük a világhírű Van Gogh Múzeumot, majd délután szintén különböző programok vártak bennünket. Persze azért maradt szabad időnk is szuvenírokat vásárolni és szétnézni a belvárosban. Csütörtökön volt az utolsó iskolai nap. A diákok 3 különböző órán vehettek részt a holland nyelvvel, kultúrával és történelemmel kapcsolatban. Délben vége volt a programnak, ekkor mindenki hazament és elkezdte csinálni a vacsorához az ételeket, ugyanis 8-10 fős asztalok voltak és a diákoknak maguknak kellett vacsorát készíteni. A vacsora után a hétről készült videókat és prezentációkat néztük meg a szülők társaságában. Az utolsó napon mindenki közösen reggelizett, ezután szabad program volt, így mindenki bepótolhatta, amit addig nem tett meg. Végül kora délután fájdalmas búcsút véve cserediákjainktól, visszarepültünk Budapestre. Nagyon élveztem a hetet és ajánlom a programot azoknak a diákoknak, akik érdeklődnek más kultúrák iránt és szívesen gyakorolnák az angol nyelvet külföldön. J