Esztergom – Párkány - a 12.dny mozgalmas osztálykirándulása

Esztergom – Párkány -  a 12.dny mozgalmas osztálykirándulása

2012.09.07-én felkerekedett az immáron 12-es dny osztály, hogy egy remekbe szabott osztálykiránduláson vegyen részt a királyok városában.

Egy jó órás buszozás után megérkeztünk szálláshelyünkre a Gran (=Esztergom!) campingbe, ahol legnagyobb örömünkre egy úszómedencét is felfedeztünk!  Azonban nem sokáig foglalkoztatott a strandolás gondolata, egyrészt az időjárás sem volt nyárias, másrészt, amint lepakoltunk, már indultunk is megtekinteni a Bazilikát. Ehhez egy fáradtságos Macska-lépcsőzés árán jutottunk fel, de megérte. Már csak azért is, mert már nem fáztunk annyira.

A Bazilika altemplomában rácsodálkoztunk a 17 m vastag falakra és a számos sírkamrára. Ezek után felkerekedtünk, hogy megnézzük Párkányt is, ami már szlovák terület. Át kellett hozzá menni a Mária Valéria hídon, ami remek szórakozást nyújtott arra, hogy egyik pillanatban még Magyarországon voltunk, a következő lépésnél pedig már külföldön.

Ráadásul euróban számolgattunk.

Egy rövid párkányi séta és egy, Farkas tanár úrral történt, meghitt találkozás után sietős léptekkel indultunk vissza táborhelyünkre, hogy kirándulásunk egyik legnagyobb élményét, a lézerharcot elkezdhessük. Volt, aki eleinte ódzkodott tőle, de miután az első kör lement, mindenki lelkesen csapott bele a lecsóba és próbálták ki ezt a rohangálós, őrült játékot. Persze mindenki másképp fogta fel. Egyesek úgy játszottak, akár a katonák, bujdostak, hasra dobták magukat, a megfelelő pillanatban előbukkantak, és észrevétlenül lövöldözték le ártatlan áldozataikat. Mások ide-oda rohangáltak, de még így is sikeresen vették az akadályokat.

Vacsora után, sikerült szerezni egy közösségi helyiséget, ahol körbeülhettünk és eljátszhattuk az általunk oly sokszor bevetett „harcipuszit”. Az osztályban szinte már kultusz ez a játék, nincs olyan kirándulás immár négy éve, hogy ne szórakoznánk ezzel. Úgy érzem, az évek során egyre kifinomultabb lesz, hiszen egyre jobban ismerjük egymást. 9.-ben teljesen más volt, csak a bátrabbak merték játszani, mára már mindenki teljes erőbedobással harcolt a puszikért.

A tábor másik csúcspontja a baseballozás volt, melyre Taylor tanárnő tanított meg minket másnap délelőtt. Türelemmel viselte vitáinkat a pontokért, a végén rájöttünk, hogy sok idő megy el rá, így a tanárnő szabályai döntöttek. Bár a társaság még nem tudna versenyt nyerni e sportágban, de remekül szórakoztunk, annyi szent.

Idén ismét nagyszerű osztálykirándulást sikerült összehoznunk, és azt hiszem, egyre jobban összekovácsolódik ez a kis csapat, aminek az összetartó ereje nem más, mint Lengyelné Julika néni, a mi Frau Holle-nk.