Hollandiában jártunk

Hollandia? Tulipán, sajt, kakaó… Sok társunknak ez jut eszébe, ha hallja az ország nevét. Az iskolánk tanulóiból összegyűlt 26 fős csoportnak azonban az elmúlt év novembere óta jóval többet jelent ennél.

Várakozással vettük fel akkor a kapcsolatot az eindhoveni Christiaan Huygens College Magyarországra készülő tanulóival és izgatottan vártuk az első személyes találkozást Budapesten. Partnereink az első két napot a vendéglátó magyar családokkal töltötték, akik különböző programokat szerveztek nekik. Volt, aki Budapest, Szentendre, Esztergom látnivalóival ismerkedett, de a többség inkább egy budapesti élményfürdőben szórakozott. A további napok eseményeit a szervező tanárok, Fehér-Stróber Katalin és Pálinkás Réka koordinálták. Bár a hivatalos programok 16 óra körül véget értek, egyetlen este sem múlhatott el további szórakozás nélkül. Megnéztük a főváros esti fényeit a Citadelláról, a Vörösmarty téri karácsonyi vásárt, biliárdoztunk, bowlingoztunk, óriáskerekeztünk.

Viszonzásként március második hetében Eindhovenbe repültünk. Megismerkedtünk barátaink szüleivel, a holland családok mindennapi életével, szokásaival és már az érkezésünket követő napon felejthetetlen élményeket szereztünk Eftelingben, Hollandia legnagyobb vidámparkjában. A hivatalos program is tartalmas napokat tartogatott számunkra: látogatást tettünk az iskolában; tanórákon, előadásokon vettünk részt; ellátogattunk a Philips múzeumba, a PSV stadionba, emeletes vonattal Amszterdamba utaztunk, megtekintettük a főváros nevezetességeit, hajókáztunk a csatornákon.

Mindezt úgy, hogy közben szinte kizárólag ANGOLUL beszéltünk! Így értettünk szót a szülőkkel, új holland barátainkkal, az eladókkal a boltokban. És mennyit bicikliztünk! A hollandok városon belül csak kerékpárral közlekednek.

Emlékezetes két hetet töltöttünk együtt, sok új barátra tettünk szert, örök élményekkel gazdagodtunk.