Berlinben jártunk (2018. február 8-10.)

Felejthetetlen élményben volt részem a 11. évfolyam történelem fakultációjának tagjaként. Én és még öt 11. A osztályos társam, Diószegi Endre tanár úrral, úgy éreztük, a tankönyvi ábrák és internetes képek nem elegendők számunkra. Egyfajta primer élményre vágytunk, ezért aztán hosszas tervezés után összecsomagoltunk, felültünk a repülőgépre és elutaztunk a német fővárosba.

Már ottlétünk első napján végigjártuk Berlin legnevezetesebb terét, az Alexanderplatzot, ahol megkerestük Budapestet a téren álló világórán. A város központjában álló Brandenburgi kapun való átsétálást sem mulaszthattuk el (Kelet-Nyugat határa volt a Fal lebontásáig). Az építmény egyébként Németország jelképe, így sok helyen, többek között a metro ablakainak mintájaként is feltűnt szerte a városban. Elmondhatjuk, hogy szállásunkra tulajdonképpen csak aludni jártunk vissza (na meg egy kiadósat reggelizni), mivel a második napon már délutánra megjártuk Berlin úgynevezett Múzeum-szigetét. Megcsodálhattuk a Pergamonmuseum méltán híres antik gyűjteményét és az iszlám művészetek néhány kiállított darabját. A legnagyobb benyomást rögtön a múzeum elején álló Istár-kapu tette ránk. Hasonlóképp éreztük magunkat az ókori Egyiptom és őskor neves múzeumában, a Neues Museumban, illetve a csodás antik gyűjteménnyel rendelkező Altes Museumban is. Aznap útba ejtettük még a berlini dómot, és sok időt töltöttünk a leghíresebb katonai ellenőrző ponton, a Checkpoint Charlie-n. Azonban nemcsak tanulás céljából jártuk a várost, mint turisták, elmentünk Berlin forgalmas csomópontjához, a Potsdamer Platzhoz, ahol a város felhőkarcolói csoportosulnak, illetve megismerkedtünk a főváros kaotikus közlekedésével is. Utunk utolsó napját a németek törvényhozásának otthonánál, a Reichstagnál indítottuk, ahol elbeszélgettünk az aktuális témánkhoz, azaz a demokratikus berendezkedésekhez kapcsolódó tényezőkről a ma fennálló rend tükrében. Végül pedig elsétáltunk a két futballpálya nagyságú, hatmillió zsidó meggyilkolásának állított emlékhelyhez, a Holokauszt emlékműhöz. A kimerítő nap után este tele élményekkel, tudással, és természetesen szuvenírekkel tértünk haza Magyarországra.